De reis naar Amed en Amed zelf

8 januari 2017 - Amed, Indonesië

Zaterdagochtend zouden we ons verplaatsen naar Amed. Hier hebben we weinig plannen, alleen snorkelen. Onze contactpersoon was er rond een uur of tien en wij hadden graag willen douchen, maar helaas geen water. Alles al ingepakt en vervolgens meldde hij zich en ja hoor, daar was weer water. Maar geen tijd meer om te douchen, dus dat moest dan maar even wachten. Hij vroeg waar we heen gingen en of we al een chauffeur hadden. Dat hebben we niet, maar nu was het dus geregeld, zijn broer kon ons brengen. We hebben gevraagd of hij nog langs rijstvelden wilden rijden, daarom zijn we wat omgereden, maar wat een mooie route, rijstvelden/maisvelden en weer loslopende apen. Uiteraard zijn we daar ook weer even voor gestopt. Het blijft iets bijzonders. 1,5uur later kwamen we aan in Amed, het verschil is groot met het zuiden van Bali, je ziet dat ze hier een stuk armer zijn, maar het maakt de omgeving en de mensen niet minder mooi, Allebei zin om te relaxen, dus verder deze dag weinig gedaan. Lekker aan het zwembad kijkend op de zee gelezen en bijkomen van de afgelopen dagen. Het huisje is prachtig, we zitten pal aan het zwembad en kijken uit op de zee. Dus lekker een boek er bij gepakt en gerelaxed. Toen was het tijd om te smikkelen en zijn gaan wandelen. We kwamen uit bij een restaurant dat Sunset point heet. Mooi uitzicht vanaf de rotsen op de zee, de bergen en het dorpje Amed. Hier neergeploft en lekker gegeten en geouwehoerd met de lokale bevolking. Wat een mensen en wat een grapjas zat er tussen. Erg gelachen en was erg gezellig. Voor, hoofd en nagerecht inclusief drinken voor nog geen 30euro.... Het blijft verbazingwekkend. Terug naar het huisje gewandeld, boek er bij gepakt en tot in de late uurtjes gelezen. Vanochtend ons ontbijt bij het huisje laten bezorgen en heerlijk genietend van de golven ontbeten. Omelet, gebakken bananen, toast met jam, vers fruit, Balinese koffie en een lekker sappie.

We vermaken ons prima en mogen absoluut niet klagen. We genieten volop van al het moois dat we zien, het lekkere eten en de mooie onderkomens waar we mogen verblijven. Vandaag op het programma, relaxen/snorkelen/eten en lezen. Sterkte allemaal met de kou en de ijzel. Hopelijk lost het zich snel op en komen jullie morgen veilig aan op het werk. Succes morgen allemaal weer na de vakantie, zal wel weer even wennen worden. Jammer hè dat het zo snel voorbij gaat? Maar des te meer kijk je weer uit naar een volgende vakantie.

Oh ja, waar we ons hierover verbazen is dat je zoveel jonge kinderen op de scooter ziet, maar ook dat ze met twintig man achterin zitten in een soort jeep (laadbak) maar ook wat ze allemaal vervoeren op de scooter. Helemaal gepakt en beladen zie je ze voorbij komen, ongelooflijk. Hier wordt 7dagen per week gewerkt, ook in de bouw, ze maken steigers van bamboe, echt grappig om te zien. Veel natuur wAr ze dankbaar gebruik van maken.

Heel veel liefs en dikke kus van ons

1. Demelza:
    8 januari 2017
    Het klinkt als een geweldige reis. Iets wat je nooit zult vergeten. Wat fijn dat alles zo goed geregeld kan worden met chauffeurs, informatie van lokale bevolking en geboden services. Dat maakt het extra aangenaam. Het is bijna jaloersmakend; luxe verblijfplaatsen, verzorgde ontbijtjes, heerlijk weer, prachtige omgeving en genieten van alles wat je doet en ziet.
  2. Gerda:
    Hallo Roland en Nathanja,

Wat een super reis en ervaring hebben jullie. Het is werkelijk waar prachtig daar, ik kan me voorstellen dat je denkt dit is het paradijs. Toch maar weer terugkomen trouwens:)
    Lekker ook uitrusten

Dikke kus mama
  3. Roland en Nathanja:
    Lieve mama,

We komen zeker terug. Dit is voor vakantie leuk, maar denk niet dat ik hier zou kunnen aarden. En dan mis ik jullie veel te veel, dat gaat niet gebeuren ;-).

Dikke kus