Malang

12 januari 2018 - Malang, Indonesië

Hey allemaal,

Gisteren zijn we afgereisd met de trein, rit van 8uur, naar Malang. Dit is een stad met ook weer een miljoen inwoners. In de omgeving is meer dan genoeg te doen, vulkanen, bergen, watervallen, etc. maar dit gaan we niet doen. De reis met de trein is goed verlopen, enige nadeel is dat ze op het station geen lopende band en of lift hebben, dus die trappen met al die bagage zijn pittig. Gisteren hebben we lekker Japans gegeten hier in de straat en wat boodschapjes gedaan. Vandaag hebben we de stad ontdekt per voet. We zijn naar Jodipan Village gegaan, je betaald rp.2.000 entree pp (13 eurocent) en dan mag je de hele wijk doorlopen. Tsjah, wat is daar nu leuk aan denk je dan? Nou het was best een bijzondere ervaring, je kunt overal kijken en foto's maken zonder je bezwaard te voelen. Voor een indruk hiervan, kijk straks maar naar de foto's. Verder hebben we de treintickets voor morgen alweer gekocht, 2/3uurtjes met de trein naar Surabaya! Dit is een grote culturele stad, volgens de indo's hier, niks aan, maar kreeg het ook niet meer omgeboekt allemaal. Ach, we vermaken ons wel voor 1,5 dag! Dit is de laatste stad voor we alleen nog maar gaan relaxen. Hierna alleen nog maar strand en we hopen een heleboel zon! Voor we terug zijn gegaan naar het hotel hebben we ons nog tegoed gedaan aan weer een lekkere nasi goreng ayam, dit keer weer bij een echt lokaal tentje. Ze wisten niet wat hun over kwam dat we daar gingen eten en al helemaal niet wat ze met de fooi aan moesten... uit eindelijk is het gelukt elkaar te begrijpen (ze zijn je zo dankbaar en zo onwijs vriendelijk). Terug naar het hotel, want ik ben op! Ik ga even lekker een middag dutje doen. Op de een of andere manier ben ik nog niet helemaal gewend aan het tijdsverschil... dalijk lekker eten en het boeltje weer beetje bij elkaar rapen (is snel gedaan want we de elke dag uit de koffer). Hoe is jullie eerste werkweek geweest? Was vast weer zwaar? Iedereen weer toe aan vakantie??? Wij zijn er nog niet aan toe om weer te werken... Roland zal straks de foto's uploaden. Dikke kus

Grootste genot hier: Iedereen is hier zo relaxed, geen haast en geen stress en allemaal zo vrolijk (dat... en het lekkere eten!!!) Live your life with happiness!

1. Gerda:
    12 januari 2018
    Zouden wij hier ook vaker moeten zijn, geen haast en relax goed voor een mens. Foto’s ga ik zo bekijken.
    XXX
  2. Gerda:
    Zijn dat echte huisjes?
  3. John en Gonda:
    12 januari 2018
    Leuk verhaal weer, en mooie foto's. Die vleugels staan je goed😉. Ook fijn weer wat te lezen, want ik maakte me toch een beetje zorgen😕 in veel van wat jullie schrijven zie ik steeds oma Minah terug; lief, zorgelijk relaxed en natuurlijk het eten. Oma had vroeger ook zo'n eet tent. Nou goed rusten en daarna weer genieten, groetjesxxx
  4. Roland en Nathanja:
    13 januari 2018
    @mama: Zijn echte huisjes. Hier wonen mensen en hebben dit zo laten schilderen!

@papa: Nu je het zo zegt, dat is ook zo, dat heeft o.a weleens verteld.
  5. Lydia:
    13 januari 2018
    Wat een leuke fleurige huisjes en foto’s. Nu kekker relaxen en veel boeken lezen. Geniet ervan. 🤗😘💞
  6. Demelza:
    15 januari 2018
    Fijn om weer van jullie te horen. Goed om te lezen dat je een middagdutje doet en dat jullie lekker eten. Prachtige foto's ook weer.

Kus