Canggu

16 januari 2017 - Canggu, Indonesië

Hallo lieve familie,

Dit zal (vermoedelijk) het laatste reisverhaal zijn over het mooie Bali. Afgelopen zaterdag zijn wij vertrokken uit Denpasar om naar Canggu te gaan. Wat we op zich niet erg vonden omdat de hoofdstad Denpasar weinig aan was. We arriveerden bij Theanna villa en het is echt zo mooi als op foto's. Deze villa's zijn afgelopen augustus pas open gegaan, dus alles oogt en is nog nieuw. Hier zijn de mensen ook al zo vriendelijk en behulpzaam. Ze willen alles voor je doen, tassen tillen, koffers wegbrengen, noem maar op. Je voelt je vaak gewoon bezwaard. Dus daarom sta ik ook maar niet alles af, dan doen we zelf ook nog wat :-). De eerste dag hebben we aan het zwembad doorgebracht en lekker van strawberry smooties genoten. Er was redelijk wat zon, dus dat was ook fijn! 'S avonds zijn we lopend op pad gedaan en kijken waar we uit zouden komen. Verschillende eettentjes en restaurantjes kwamen we tegen. De één nog gezelliger dan de andere. Gelukkig hadden we hier keuze genoeg, dat was in Denpasar wel anders. Nadat we ons eten op hadden zijn we lekker terug gegaan naar onze villa. Op ons buiten bedje neergeploft en lekker een boek gelezen. Ook waren we eindelijk weer een winkeltje tegengekomen die wat anders verkoopt dan bier (op de één of andere manier mogen ze praktisch niks anders verkopen). Wij waren wel blij want normaliter genieten we op vakantie wel van een aantal cocktails, maar dat was hier tot nu toe nog tegengevallen. Dus de laatste dagen hebben wij in ieder geval elke avond een lekkere smirnoff raspberry. Tot op heden hadden we het nog niet aangedurfd om een scooter te huren, maar eerlijk gezegd was ik dat lopen met tassen wel zat, dus we hebben de gok gewaagd. Zondag een scooter gehuurd en naar het strand gereden. We hebben een kleine twee uur echt zon gehad, ook dat was weer lekker. Verder was het zeer aangenaam! Voordat we terug gingen naar de villa even een tussendoor snack genomen en daarna in ons privé zwembad geploft. Klaar gemaakt om lekker een hapje te gaan eten bij Moonlight in Seminyak. Roland als navigatie en Nathanja als chauffeur. Wat een top team! We hebben wel een drankje gedaan, maar niet gegeten, we waren denk ik over onze honger heen. Maar wat een mooi uitzicht, 5 verdiepingen hoog op het dakterras, we keken uit op zee en op de airport van Denpasar. Bizar om te zien (dit hadden we al eerder geconstateerd) wat erop Bali vliegt en ook weer vertrekt. Binnen 20 minuten drie geland en drie opgestegen. Er kwam een live band die het ene nummer zuiverder zong dan het ander, maar ach soms klonk het best aangenaam. Toen kwam een medewerker naar ons toe of we verzoeknummerjes wilden doen. Ons lijstje was: Ed Sheeran - Thinking out loud, John Legend - All of me, Bruno Mars - When i was your man, Marco Borsato - De meeste dromen zijn bedrog (hierom hebben we hard gelachen, erachter geschreven dat het een grapje was van de Blanda's) ze heeft geprobeerd het uit de spreken en kwam redelijk ver, maar naar meeste moest ze het opgeven. De andere drie heeft ze gezongen en gelukkig was Thinking out loud heel zuiver!!! Zonde als je zo'n mooi nummer zou vernaggelen. Hup, navigatie aan, op de scooter terug naar de villa, drankje en boekje erbij en heerlijk bijkomen. Vanochtend na een overheerlijk American ontbijt (die we overigens overal nemen, bestaande uit: toast, jam en boter, omelet, koffie en een juice) zijn we weer op de scooter gestapt dit keer richting Tanah Lot. Dit is een tempel op het water. Het was helemaal bezaaid met mensen vooral heel veel Chinezen en het was ongelooflijk warm. Het zweet droop overal waar je het liever niet hebben wil (zoals elke keer als je erop uit bent). Het was op zich mooi, maar jammer vond ik dat je niet bij de tempel naar binnen kon. Wellicht dat dit te maken had met het feit dat het vloed was. Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we weer lekker terug gereden en hebben de tas ingepakt om naar het strand te gaan. We hebben niet echt zon gehad, maar het was goed warm. Een gigantische donkere lucht kwam er op ons af, maar ging ons gelukkig voorbij. Wel waaide het enorm hard. En eerlijk gezegd.. vonden wij dit niet zo erg, even afkoelen. Bij de villa aangekomen plonsen we ons zwembad in en springen we vanuit het zwembad onder de douche om ons gereed te maken om naar Kuta/Seminyak te gaan. Hier zit een restaurant waar je de echte Javaanse cultuur kan beleven. Dit lijkt mij wel wat aangezien hier onze roots vandaan komt. Ondertussen is het hier begonnen met regenen dus zitten we te wachten tot het droog is en heb ik weer de blog kunnen schrijven.

Morgen zal het nog een dagje zwembad of wellicht strand worden, maar dan houdt deze geweldige vakantie voor ons op. Woensdag 00:45 uur Balinese tijd vliegen wij richting Doha Qatar, waar we overstappen om naar Amsterdam te vliegen. Vannacht zijn we bewust opgebleven om onze plekken in het vliegtuig vast te leggen. Exact begonnen wanneer het kon, je raadt het al, alle plekken al bijna volgeboekt. Dat is balen want we hadden gehoopt de plekken bij de nooduitgang te kunnen reserveren. We zullen woensdag om 12:20 uur Nederlandse tijd landen als alles volgens plan verloopt. Ik hoop dat we terug wat minder turbulentie hebben dan heen, want wat zijn we heen en weer geschud.

Aan de ene kant is het jammer dat de vakantie ten einde loopt, aan de andere kant is het ook lekker om weer naar huis te gaan. Het is hier zo ongelooflijk mooi en er valt nog zoveel te zien (dat bewaren we dan maar zodat we nog een keer terug moeten). Maar het is heel fijn om onze familie weer te zien, onze eigen kussens te hebben, om weer water uit de kraan te denken kunnen gebruiken, onder je eigen douche te staan en om Fluffie en Chica weer te kunnen knuffelen ;-).

We hebben dan nog een paar dagen om te komen van misschien een jetlag, wasjes te draaien en dan mogen we weer aan het werk in het koude, witte en gladde Nederland.

Bedankt voor het lezen van onze blogs en de leuke berichtjes die jullie achtergelaten hebben. We zullen bij terugkomst een fotoboek gaan maken om deze reis niet meer te vergeten! Iedereen die hier altijd naar toe heeft willen gaan en of door het lezen en het zien van de foto's nu wilt gaan, DOE HET! Het is hier echt geweldig.

Ondertussen regent het nog steeds en wachten we geduldig af en heb ik nog tijd om ook gelijk de foto's te uploaden. Tot snel iedereen! Heel veel liefs en een dikke kus

Mama tot woensdag xxx

Ik denk dat een ritje naar het Javaanse restaurant er niet inzit, regent nog steeds.
Is toch drie kwartier rijden, dan maar hier in de straat een hapje eten, toch iets op de lijst wat niet afgevinkt kan worden dus we moeten terug :-)!

1. Gerda:
    Hallo Roland en Nathanja,

Wat een mooi verhaal weer, mijn zin om te gaan wordt steeds groter. Ben ook blij dat jullie woensdag weer in Nederland zijn.

Xxx
  2. Demelza:
    16 januari 2017
    Lief zussie en lieve Roland, wat een indrukwekkend verhaal. Net zoals alle andere verhalen. Ik ben blij dat jullie zo'n bijzondere reis hebben mogen maken, maar vind het ook wel fijn als jullie weer veilig thuis zijn. Geniet van jullie laatste momenten en probeer uit te rusten. Met Fluffie en Chica gaat alles erg goed, maar ze zullen ongetwijfeld blij zijn als ze weer thuis zijn bij het vrouwtje.
  3. Roland en Nathanja:
    16 januari 2017
    Hihi, snap ik wel mama. We zitten ook 25.000km verder weg. Maar bijna weer thuis.

Zus, ik geloof gelijk dat de twee draken het bij jullie super hebben. Wij een goede vakantie, zij ook. Ze zullen vast niks tekort gekomen zijn (jaja zelfs brood van de bakker ;-)).

Kleine update: het heeft hier nog wel lang geregend. We hebben hier in het restaurant wat gegeten. Toen het zo goed als droog was nog even de scooter gepakt om te pinnen, zodat we onze rekening morgen cash kunne betalen (creditcard is altijd duurder, zonde natuurlijk). Verplicht een bakje koffie gedaan bij een leuk tentje er naast want het begon weer te regenen. Nu weer terug en het regent nog steeds. Moet dit nu op de laatste avond, haha! Ach we mogen absoluut niet klagen.

Ze zijn hier jaloers dat wij in Holland vier seizoenen hebben, toen ik ze vertelde wat de winter op dit moment inhoudt, waren ze wat minder jaloers...

Dikke kus
  4. Lydia:
    16 januari 2017
    Lieve twee, wat een verhaal weer en zoveel te vertellen.
    Stoer dat jullie op een scooter op stap zijn gegaan. Wel even jammer van de regen maar ondanks dat kwam er een mooi verhaal.
    Ja en dan zit het er alweer bijna op. Geniet nog van de laatste mooie momenten. Alvast een goede reis en behouden thuiskomst.
    Liefs en een dikke kus. Tot gauw.
  5. Roland en Nathanja:
    17 januari 2017
    Het is droog en gaan zo ontbijten. Dan de koffers pakken en uitchecken. Hopelijk tot vanavond nog wat van de zon achter de wolken genieten en dan op weg naar ons kikkerlandje! We zien jullie snel!!! Bedankt voor het lezen en reageren! Doe voorzichtig, het is glad heb ik gelezen. Dikke kus van ons