Yogyakarta

8 januari 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Hallo Lieve volgers,

Na een reis van ongeveer zeven en een half uur zijn we aangekomen in yogyakarta. De minibus was geregeld door de Franse eigenaar van ons hotel in Pangandaran. Of zoals de lokale bevolking het noemt Yogya of Jogja. Gisteren hebben we na aankomst in ons hotel even wat inkopen gedaan bij de supermarkt en een hapje gegeten bij een lokaal tentje naast ons hotel. Nasi Goreng met rendang erg lekker!! Zoals eigenlijk al het eten hier in Indonesië. Aangezien het ‘s avonds regende hebben we ons nog even begeven in een van de grote shoppingmalls hier in yogyakarta. Hier kunnen we alleen gebruik maken van grab (een soort uber) in de app geef je aan waar je heen wilt en de chauffeur komt je dan voor een x bedrag ophalen. Super handig en iets goedkoper als met een taxi reizen. Na terugkomst in het hotel hebben we even ons beklacht gedaan over de in onze ogen zeer vieze badkamer en koelkastje. Aangezien het al laat op de avond was omstreeks half tien vroegen we of ze alleen even onze handdoeken wilden komen wisselen en de badkamer de volgende dag ff extra aandacht wilden geven. Maar tot onze verbazing kwam de jongeman van housekeeping nog even (ruim een half uur) de badkamer schoonmaken en meteen ook even de koelkast!! Dus wij weer blij!! Vandaag hebben we het water paleis van de sultan van yogyakarta bezocht en vanwege de vele regen in de middag nog een shoppingmall in de bekendste winkelstraat van yokyakarta de Jalan Malioboro bezocht. Hier ook even wat gegeten en als toetje de bekendste snack van Java een loempia gegeten welk vers werden klaargemaakt door een van de vele straat verkopers. Wij gaan nu lekker slapen want morgenochtend om 04:00 uur worden we opgehaald voor het bezoeken van de 2 grootste boedistische tempels van Java (Borobodur en Prambanan).

Slaap lekker voor als jullie er aan toe zijn.