Green Canyon Pangandaran

6 januari 2018 - Pangandaran, Indonesië

Lieve allemaal,

Wat een dag. De eigenaar van ons verblijf is Frans, heerlijk wel hoor om even een Europeaan te spreken. Hij woont hier twaalf jaar en is getrouwd met een Javaanse vrouw. Het zijn ongelooflijk lieve en behulpzame mensen. Gisteren geregeld dat we vandaag met de scooter op pad zouden gaan, op naar de Green Canyon. Volgens internet zou het adembenemend zijn. We stoppen bij de ingang en werden gelijk aangesproken, we konden mee rijden naar een info balie. Af en toe met handen en voeten zijn we eruit gekomen. We gaan body raften en het laatste stuk met de boot terug naar onze scooter. We moeten wachten tot ons vervoer er is en de Engelstalig sprekende gids is ook onderweg. Daar kwam het wagentje aangereden wat ons de jungle in brengt. Ongeveer een half uur rijden, het is best wel diep de jungle in. Allemaal bananen, mango en kokosnoten bomen komen we onderweg tegen. Hier en daar wat houten huisjes in de jungle en er zouden ook apen zitten, maar deze hebben we niet gezien. We moeten nog een kwartiertje te voet naar beneden en dan komen we aan bij een grot. Hier gaan we ons klaar maken voor het body raften 2,5km. Dit was echt heel erg geweldig, wat een avontuur, tot nu toe het aller leukste wat we gedaan hebben. Zal ook komen doordat het weer zo mee zat, was prachtig. Roland heeft één keer de rotsen in het water goed geraakt met zijn hand en ik twee keer met mijn scheenbeen, verder zijn we er heelhuids uitgekomen. Onderweg een aantal plekken waar je van rotsen af kon springen, maar dit hebben we aan ons voorbij laten gaan. Roland heeft hoogtevrees en ik was vooral bang mn lenzen en bikini broekje kwijt te raken hahaha! Buitendat hebben we een tijdje geleden een serie gezien 'what really happens in Bali' en heeft een meisje haar rug gebroken na een sprong in het water. We zeiden toen al tegen elkaar, dat gaat ons niet gebeuren! Onderweg was er een warung op de rotsen. Onze gids moest zich daar even opwarmen want hij had het heel koud en wij hadden het heerlijk. Het water is 23 graden en buiten was het zo'n 33 graden denk ik. Met dit weer lopen zij met een lange spijkerbroek aan, dat verklaard het misschien. We bestelden 1 black coffee en 1 coffee milk and sugar. We kregen een zwarte koffie met suiker, deze heb ik stiekem leeg gegoten, brrrr en een warme glas melk met suiker, Hahaha, niet helemaal goed begrepen, maar Roland is een bikkel en heeft de van bamboe gemaakte beter leeg gedronken. Even later zijn we op ons eindpunt aangekomen, daar gingen we het laatste stuk (3km) met de boot terug. Lekker zitten en chillen! Prima dagje, terug naar het huisje en lekker een nasi goreng eten!

Morgen komt ons vervoer een mini bus ons oppikken bij ons verblijf 06:30am en brengt ons direct naar ons hotel in Yogjakarta waar we rond 15:00pm zullen arriveren. Yogja is een studentenstad en er zouden nog veel invloeden van de Nederlanders zichtbaar moeten zijn. We gaan het weer meemaken en hebben er zin in, door naar weer een wat grotere stad.

Goed om te horen dat het goed met jullie gaat. Marco beterschap, knap maar snel op! Geniet nog even van het weekend! Ciao, xxx

1. Gerda:
    6 januari 2018
    Jee wat leuk en fijn dat het goed is gegaan allemaal chiao xxx
  2. John en Gonda:
    6 januari 2018
    Fijn dat jullie hebben genoten en dat het weer mee zat. Mooie foto's, lijkt net uit een documantaire. Groetjes
  3. Demelza:
    6 januari 2018
    Klinkt fantastisch. Ben wel blij dat jullie voorzichtig zijn geweest. Succes morgen met het vroege opstaan en de reis.
  4. Lydia:
    6 januari 2018
    Wat stoer van jullie. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Nu weer op naar een volgende plaats. Goede reis en leuk dat we zo kunnen mee kijken en genieten. Liefs. 😘🤗
  5. Hans:
    7 januari 2018
    Uitdagend bezig zeg, het teamwork wordt daarbij wel op de proef gesteld, toch ?
    Maaaaaar, jullie hebben tegenwoordig natuurlijk “ veel lucht “
    om dit aan te kunnen !!👊👊
    Geniet van al het moois ☝️
  6. Roland en Nathanja:
    7 januari 2018
    We hebben wel een beetje spierpijn... :-)! Maar het was absoluut mooi, de mooiste foto's staan er nog niet op zie ik.
  7. Lydia:
    7 januari 2018
    We wachten in spanning af. 🤔🤭😃