De reis van Kintamani naar Lovina, de Sekumpul watervallen en Lovina

13 januari 2017 - Denpasar, Indonesië

Taxi in Kintamani gestrikt om ons naar Lovina te brengen. We hadden bedacht dat we onderweg mooi de Sekumpul watervallen konden bekijken. Hier naar toe gereden, de chauffeur wat geld gegeven voor de lunch (is gebruikelijk, evenredig met wachtgeld). We komen daar aan, krijgen een gids en die verteld ons dat we een uur heen moeten lopen en een uur terug. Wauw, dalen en klimmen en we hadden de nodige vergeving aal gehad vannacht van de Batur. Oeiiiiiiii, dit was zwaar. Hier had ik geen rekening mee gehouden. Onderweg naar de watervallen van alles gezien: verschillende fruit soorten, koffie, pepers en spinnen! Die zijn groot jongûh niet normaal! Beneden aangekomen en je wordt beloond voor de trip er naar toe. Wat is dat toch prachtig. We wilden alleen even pootje baden, dus kleren aangehouden en naar de watervallen toegelopen (je kunt er ook zwemmen). Dit hadden we net zo goed kunnen doen, want we waren zeiknat. De stroming is zo hard dat het water je om de oren vliegt. Maar zo mooi, ook dit is weer een ervaring die je niet vergeet. Toen moesten we weer terug, een uur klimmen. Het meeste we gewoon Renaissance, maar ook deels trappen (in totaal 350treden). We hebben geregeld een pauze ingelast want we waren echt kapot, haha. We gingen bovenaan nog wat drinken, hier ben je dan wel aan toe en uit het niets komt er een enorme regenbui. Deze duurde en duurde maar en uiteindelijk zonder we met paraplu naar de taxi gelopen. Onze weg vervolgen naar Lovina. Daar aangekomen worden we verrast waar we mogen verblijven. Drie dagen, twee nachten in een villa voor 86 euro. Eigen zwembad (deze hebben we niet gebruikt maar het idee alleen al is leuk).

De mensen zijn echt geweldig. Ze zijn zo vriendelijk en willen alles voor je doen. Met de mensen afgesproken dat de volgende ochtend iemand zou komen om ons te masseren want hier waren we wel aan toe. Alle twee een uur gemasseerd voor 14euro! Toppie...

De rest van de dafg bij een best wel luxe strandtent gelegen, ook nog weer een regenbuitje gehad en helaas sinds we er lagen was het bewolkt, maar ach de temperatuur was warm!! We hebben hier lekker geluncht, avond gegeten en cocktails gedronken.

Nog lekker een boek geleden, redelijk bijtijds erin (is ietsje mislukt 24:00uur) want om 05:00uur gaat de wekker om.dolfijnen te spotten. Daar zitten we dan in een bootje met de schipper en nog twee Russen. We zeiden nog tegen elkaar dat we hopen in ieder geval 1 dolfijn te zien. Het werden er honderden. Wat is dat gaaf zeg!!! Dit was met recht het leukste wat we gedaan hebben. We hadden de hele dag wel op het water kunnen dobberen. Maar aan al het leuks komt een eind. Om 09:00 uur weer terug bij onze villa en om 11:00 uur gaan we richting Denpasar.

Liefs van ons

1. Demelza:
    13 januari 2017
    Ook in dit verhaal lees ik weer bijzondere en onvergetelijke momenten. Het bezichtigen van de watervallen en het spotten van dolfijnen. Wauw. Wat zou ik dat allemaal graag ooit meemaken. Het voornemen is er in ieder geval.
    Jullie hebben wel een aantal keer moeten afzien. Hopelijk zorgen jullie goed voor jezelf en elkaar en nemen jullie ook je rust!
  2. Gerda:
    13 januari 2017